“בדרך ה-SEL – למידה חברתית-רגשית בחינוך המיוחד”
הקורס מציע היכרות חווייתית ומעמיקה עם גישת ה-SEL (Social Emotional Learning) . מטרתו להכשיר אנשי ונשות חינוך הרואים.ות במיומנויות חברתיות רגשיות חלק בלתי נפרד מתהליך ההוראה והלמידה בכלל ובחינוך המיוחד בפרט. דגש עיקרי יושם במסגרת הקורס על פיתוח מודעות עצמית, טיפוח יכולות של ניהול עצמי וויסות רגשי, חיזוק מודעות חברתית ואמפתיה, קידום מיומנויות בין-אישיות כבסיס ליצירה ושימור קשרים חיוביים ושיתופי פעולה, ועידוד קבלת החלטות אחראית המבוססת על ערכים מנחים והבנת השלכותיהם. במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים והסטודנטיות לכלים לשילוב מיומנויות SEL בעבודתם.ן החינוכית היומיומית, בהתאמה לצרכים הייחודיים והמגוונים של תלמידים ותלמידות בחינוך המיוחד ומתוך שאיפה לבניית מרחב לימודי בטוח, מכיל ומעצים. מפגשי הקורס משלבים ידע תאורטי לצד תרגול חוויתי, תוך חיבור לדילמות וחקרי מקרה מתוך הניסיון החינוכי של משתתפי הקורס.
הקורס מציע היכרות חווייתית ומעמיקה עם גישת ה-SEL (Social Emotional Learning) . מטרתו להכשיר אנשי ונשות חינוך הרואים.ות במיומנויות חברתיות רגשיות חלק בלתי נפרד מתהליך ההוראה והלמידה בכלל ובחינוך המיוחד בפרט. דגש עיקרי יושם במסגרת הקורס על פיתוח מודעות עצמית, טיפוח יכולות של ניהול עצמי וויסות רגשי, חיזוק מודעות חברתית ואמפתיה, קידום מיומנויות בין-אישיות כבסיס ליצירה ושימור קשרים חיוביים ושיתופי פעולה, ועידוד קבלת החלטות אחראית המבוססת על ערכים מנחים והבנת השלכותיהם. במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים והסטודנטיות לכלים לשילוב מיומנויות SEL בעבודתם.ן החינוכית היומיומית, בהתאמה לצרכים הייחודיים והמגוונים של תלמידים ותלמידות בחינוך המיוחד ומתוך שאיפה לבניית מרחב לימודי בטוח, מכיל ומעצים. מפגשי הקורס משלבים ידע תאורטי לצד תרגול חוויתי, תוך חיבור לדילמות וחקרי מקרה מתוך הניסיון החינוכי של משתתפי הקורס.
- מורה: גליה רן כשכש
שנה: תשפו